vineri, 20 februarie 2015

Scoli de fabricat genii pe banda rulanta



Avand aplicatie mai mult pentru bani decat pentru spirit, oamenii intreprinzatori se gandesc zi de zi cum sa faca bani din orice le iese in cale. Pentru ei, pana si copiii au devenit… o afacere, mergand pe ideea: “Copilul meu este cel mai frumos si cel mai destept din lume!”. Acesta este si cazul unui american. Asa ca, iata ce s-a gandit el: ia sa infiintez nuste scoli de fabricat…genii!

La New York si in California au luat fiinta Institute de Genii Muzicale, cu 60 de filiale in diferite orase americane. Aceste institute au drept scop influentarea pozitiva a inteligentei prin colaborarea cu parintii, mergandu-se pe deviza: “Invatam sa scriem si sa citim din momentul venirii pe lume!”. Contra unor taxe, parintii copiilor sunt sfatuiti sa adopte metode, prin care pruncii lor sa invete pana la varata de doi ani – sa cante la vioara, sa vorbeasca una sau doua limbi straine, sa calculeze logaritmi sis a inoate. Potrivit cartii “Nascuti sub o stea norocoasa”, aflam ca nu numai copiii bogatilor beneficiaza de aceste metode de stimulare a inteligentei ci si cei saraci – acestora oferindu-se, la preturi rezonabile, jocuri care stimuleaza inteligenta, inca de la varsta de un an. 

In centrele de cercetari pentru copii ale catorva universitati americane s-a ajuns la rezultate senzationale: un sugar de 10 luni este extraordinar de inteligent, fiind nevoie doar de dezvoltarea si constientizarea inteligentei sale native; adica el este un geniu, dar unul care nu este constient de capacitatile sale si, prin urmare, nu stie cum sa le foloseasca. 

Cel care a revolutionat acest domeniu este medicul Barry Brazelton, seful catedrei de medicina de la Universitatea Harvard, care este autorul a numeroase carti despre educatia copilului. Testul medicului Brazelton pentru capacitatile intelectuale ale copilului mic: in primul rand, se urmareste comportamentul in timpul somnului, apoi i se proiecteaza un fascicol de lumina in ochi, este supus influentei unor serii de zgomote, i se inteapa talpile. Raspunsurile copilului la stimuli arata ca acesta adduce la cunostinta parintilor ca asteapta reactiile corespunzatoare ale lor; adica adultii trebuie sa se straduiasca sa inteleaga dorintele micutului si sa caute sa satisfaca increderea care li s-a acordat. 

Teoria medicului Brazelton a produs stupoare si a aratat ca, de fapt, nu parintii ii formeaza pe copii, ci micutii sunt “indrumatorii spirituali ai adultilor”.

Conditia esentiala a fericirii: copiii sa fie supermeni

Multi cercetatori se intreaba daca este necesar si moral ca micutii sa fie supusi de timpuriu unei educatii multiraterale sis a se creeze foarte multe genii. Pedagogii vin si ei cu argumentul ca mintea copilului nu trebuie suprasolicitata inainte de varsta de 4 ani, intrucat oricum vor studia la scoala. Altii recomanda doar o atenta observare a copilului si aprecierea tuturor calitatilor, fara a se forta exercitarea acestora la un nivel prea intensive. 

Psihologii sunt adeptii teoriei lui Piaget, potrivit careia dezvoltarea inteligentei unui copil obisnuit trece prin mai multe etape, care nu trebuie omise sau accelerate. Polemicile nu-i afecteaza insa pe intreprinzatorii care scot banul si din piatra seaca, asa ca ei au infiintat gradinite si institute pentru fabricarea de genii, care au ca obiectiv educarea copiilor intre cateva luni si cinci ani, printre discipline fiind matematica, limbile straine, muzica, etc. Acesti afaceristi inventivi se bazeaza pe ipoteza ca “creierul uman nu ramane niciodata atat de receptive ca in primii ani de viata.

In aceste perioade de crize economice si sociale, tot mai multi sunt de parere ca “numai cei puternici si mai bine pregatiti vor putea face fata concurentei acerbe a vremurilor viitoare”, iar presedintii unor state cred ca “modul cel mai eficient de utilizare a resurselor tarilor lor este acela de a-si concentra toate fortele pentru pregatirea indivizilor celor mai talentati, inlaturand ideea de a asigura sanse egale tuturor”. 

Institutul din Philadelphia, poreclit si “Ferma Superbaby”, condus de Glenn Doman, se bucura de un renume international. Doman crede ca fiecare copil trebuie programat sa devina un geniu, iar detractorilor sai care ii reproseaza ca vrea sa creeze “o crescatorie de oameni de elita”, el le raspunde: “Da. Noi crestem indivizi de elita. Dar stiti cati copii ar trebui sa intre in aceasta categorie? Un milliard, acesta este numarul aproximativ al copiilor din lume la ora actuala”. Ideea infiintarii acestui institut a avut-o Doman in urma cu vreo 50 de ani, cand trata copii cu leziuni cerebrale si a observat ca creierul infantil are capacitati miraculoase de regenerare, adica partile sanatoase ale creierului preiau cu o viteza uimitoare sarcinile celor atinse de disfunctie. 

“Copiii Renasterii”, cum sunt numiti elevii institutului, la varsta de trei ani citesc, efectueaza operatii aritmetice cu numere alcatuite din doua cifre, in afara limbii materne vorbesc si o limba straina si au performante sportive excelente. Doman a inventat si un principiu, numit “hothousing”, care spune ca nu numai muschii diferitelor parti ale corpului pot fi dezvoltati prin antrenament ci si capacitatile intelectuale, caci lipsa rationamentului logic si a capacitatii de asimilare poate sa duca la performante slabe la invatatura. 

Cercetarile i-au aratat lui Doman ca, creierul isi mareste cel mai mult capacitatea intre primul si cel de-al saselea an de viata, dupa varsta de sase ani scazand capacitatea de a invata prin joc, acumularea de cunostinte transformandu-se intr-o activitate intelectuala. “Pentru un adult, invatarea unei limbi straine este o sarcina dificila, in timp ce pentru un nou-nascut si limba materna este una straina. De asemenea, este uluitor faptul ca el reuseste s-o invete la varsta cea mai frageda si, practic, fara efort…”- este de parere acest creator de genii.
Angela Cojocaru -Psiholog medicina muncii, Consilier psihologic 


Abilitati invatare rapida


Emisfera dreapta ne ajuta sa vedem lucrurile dinamice si complexe.Sa facem un desen animat pe muzica.Sa rotim o figura,un cub in plan pe muzica,le sucim,le rotim,si toate acestea le facem pe muzica.Datorita acestui antrenament(vizualizarea unui cub,sau unei figuri geometrice)in plan,pe muzica de preferat muzica clasica baroca,vom constata ca vor aparea urmatorele efecte.In momentul in care cititi ceva, orice, dupa o vreme incepeti sa vizualizati,unii dintre d-voatra veti''desena scenarii''veti simti ca se opreste timpul in loc si pe fiecare informatie relevanta pe care o veti primi,mintea va crea scenarii.Ulterior, citind mai departe textul,veti recupera parte din scenarii.Aceasta se mai numeste si invatarea anticipativa,acum, mintea nu doar absoarbe cunoastere,dezvolta cunoastere si factorul declansator este aceasta capacitate,de avedea in mod dinamic si complex. 



Sursa;Profesor Florin Colceag.- O alta minte geniala,ma refer la profesor-iar fragmentul este luat din Seminar de Invatare rapida,tinut de dansul.

Este util de asemenea, sa intrati in posesia conferintei tinute de dansul, despre inteligenta copilului si paternul de alaptare.Veti afla de asemenea, si despre alte paterne ale copilului pana-n varsta de 6 ani,care odata cunoscute si intrebuintate,pot face din copil un veritabil ''Superman''fara ai afecta copilaria.Lucruri geniale despre mintea umana. 

vezi si NEUROBRIGHT-MEMORIE SI CONCENTRARE

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu