miercuri, 25 februarie 2015

Formarea corpului haric- Yantra celor 72 de ingeri
























marți, 24 februarie 2015

Aura-Plexul Solar-Centru Hara-Kundalini si Chacrele



În general, da, e adevărat, dar nu pentru toată lumea: anumiţi artişti, înzestraţi cu o mare sensibilitate a vederii sau auzului, trăiesc cele mai puternice impresii graţie culorilor şi sunetelor, mai intense decât cele din cazul actului sexual, care adesea îi lasă indiferenţi şi reci.Majoritatea oamenilor nu e încă aşa de evoluată, putem spune că simţul tactil (în care includem şi sexualitatea) şi gustul sunt, pe moment, cele două simţuri care guvernează lumea.Vederea, auzul şi mirosul ocupă un loc secundar; sunt oameni pe care parfumurile,sunetele şi culorile îi lasă indiferenţi, cu excepţia cazului când este în joc interesul lor, ca în cazul animalelor, unde mirosul, auzul şi văzul sunt extraordinar de dezvoltate, pentru că au nevoie de aceste simţuri pentru a se proteja şi a-şi căuta hrana.

Observaţi oamenii: ei au posibilitatea de a vedea totul, de a gusta şi atinge totul, de a cumpăra totul, şi totuşi le lipseşte ceva. De ce? Pentru că ei nu ştiu că, pentru a cunoaşte plenitudinea, a descoperi senzaţii de o putere şi bogăţie într-adevăr excepţionale, trebuie să începă prin a nu mai conta exclusiv pe cele cinci simţuri. În acest domeniu orientalii sunt capabili de a face experienţe absolut de neconceput pentru occidentali. În India sau în Tibet, de exemplu,anumiţi yoghini locuiesc în găuri scobite în pământ. În această obscuritate, în linişte absolută,nu există nici un fel de hrană pentru cele cinci simţuri, pe care yoghinul reuşeşte să le amorţească prin meditaţie. Iar când simţurile se opresc din funcţiune, ele nu mai absorb energia psihică destinată centrilor subtili: atunci, aceştia se trezesc şi yoghinul începe să vadă,să audă şi să simtă, să atingă elementele fluidice din regiunile superioare.Când oamenii vor stăpâni şi domina materia graţie celor cinci simţuri, ei vor începe să se avânte spre înălţimi pentru a-şi dezvolta simţurile spirituale. Deci, cei care doresc să avanseze pe drumul evoluţiei, să înceapă să reducă din senzaţiile pe care le încearcă prin cele cinci simţuri pentru a căuta de acum înainte în ei înşişi. Înăuntru e vastitate, bogăţie… trebuie numai să căutăm!

Pentru că, înainte de a vă atinge, ele trebuie, mai întâi, să întâlnească aura voastră. Aceasta este o o barieră, un zid, sau ca o vamă la frontieră, şi la această vamă se găsesc angajaţi care nu lasă să treacă nimeni, fără să verifice ce are în bagaje, în maşini. Aceşti vameşi acţionează în exteriorul conştiinţei noastre, dar ei pot să ne avertizeze. Diferenţiem funcţiile aurei, dar în realitate ele sunt legate: sensibilitatea, schimbul şi protecţia, toate se fac în acelaşi timp.Aura este constituită din emanaţii, dar nu numai ale corpului fizic, pentru că acestea nu sunt suficiente pentru a forma aura. Aura, e mai complexă, e o combinaţie a tuturor emanaţiilor a tuturor corpurilor subtile, şi fiecare dintre ele, prin emanaţiile sale, adaugă noi nuanţe. Corpul eteric al omului formează o aură care penetrează aura corpului fizic şi această aură a corpului fizic şi eteric ne arată sănătatea şi vigoarea sa. Corpurile astral şi mental, prin activitatea lor – sau inerţia lor -, calităţile – sau defectele – lor, adaugă alte emanaţii, alte culori la aura de mai sus, dezvăluind astfel natura sentimentelor şi gândurilor omului. Şi dacă corpurile cauzal,budhic şi atmic sunt trezite, ele adaugă alte culori, mai luminoase, alte vibraţii, mai puternice.Emanaţiile celor trei corpuri superioare formează corpul de slavă, care ca şi aura, este o emanaţie a fiinţei umane, dar în timp ce aura exprimă totalitatea fiinţei – defectele ca şi calităţile – corpul de slavă este expresia vieţii spirituale cele mai intense. De aceea, corpul de slavă se manifestă numai la mari Maeştrii.

La plante, corpul eteric adaugă vitalitatea, nevoia de a creşte şi conferă o aură mai intensă, de vitalitate mai mare decât cea a mineralelor. La animale, aura e şi mai bogată pentru că ele au deja un corp astral, corpul dorinţelor. În general, ele nu au început să-şi dezvolte corpul mental, în timp ce la unele animale, cum ar fi câinele, calul, elefantul, maimuţa… biologii găsesc un început al facultăţii de a gândi. E o gândire rudimentară, desigur, dar în vecinătatea oamenilor, corpul lor mental începe să se dezvolte, pentru că oamenii, ocupându-se de animale, iubindu-le, îngrijindu-le, contribuie mult la evoluţia lor. Cât despre oameni, ei dezvoltă corpul lor mental într-un mod prodigios; ei nu o fac tot timpul în sensul favorabil,dar cei ce ştiu să se conducă şi să-şi desăvârşească gândirea, îşi întăresc enorm aura.
Pentru ce s-au reprezentat sfinţii cu o aureolă în jurul capului? În trecut, exista o întreagă ştiinţă a culorilor care a explicat că fiecare virtute se exprimă prin intermediul unei culori particulare şi aura e formată din culorile produse de aceste virtuţi. Sfinţii au fost fiinţe de o mare puritate, care voiau să se apropie de Dumnezeu, să se topească în El pentru a-L cunoaşte şi a deveni asemenea Lui, şi în această dorinţă de cunoaştere, ei ajungeau la o anume penetrare, o anume înţelepciune şi o culoare galbenă de aur tâşnea din profunzimea fiinţei lor,învăluindu-i. Există tot felul de nuanţe de galben, de la galbenul cel fin, delicat, până la galben de aur.Particulele emanate de un mare Maestru sunt dătătoare de viaţă, intense, luminoase, puternice.
Una din funcţiile aurei este de a asigura schimburile între astrele exterioare şi astrele care sunt în noi. Dacă aura noastră e impură, întunecată, nu numai că nu poate sesiza curenţii benefici,dar ea îi captează pe cei malefici. Spunem că există planete benefice şi planete malefice. Dar atunci, de ce aceeaşi planetă acţionează favorabil asupra unora şi defavorabil asupra altora? E simplu: acela care nu primeşte decât influenţele proaste nu e pregătit să le capteze pe cele bune. În realitate, toate planetele sunt benefice, dar acţiunea lor asupra omului depinde de aura sa. Dacă în aură se găsesc elemente care nu permit ca influenţele benefice ale unei planete să intre în om, curenţii pe care această planetă îi trimit se alterează, se sparg şi produc efecte nocive. În schimb, dacă aura sa e pură, puternică, toate influenţele, chiar şi cele proaste,devin bune pentru el.
Calitatea aurei noastre este cea care atrage virtuţile lui Saturn (răbdarea, stabilitatea, dorinţa de a cunoaşte) sau defectele sale (tristeţea, încăpăţânarea, acrimea), virtuţile lui Jupiter (grandoarea,generozitatea,bunătatea, clemenţa) sau defectele sale (ambiţia, vanitatea, dorinţa de a domina pe alţii, de a-i strivi chiar). Deci,problema care se pune pentru discipol este de a şti să lucreze asupra aurei sale pentru a primi numai influenţele favorabile ale planetelor.Pentru că, contrar opiniei majorităţii astrologilor, influenţele bune sau rele ale planetelor asupra unei fiinţe umane nu depind exclusiv de semnul şi de casa în care ele se află, nici de aspectele care există între ele; după gradul de evoluţie a persoanei, aceste influenţe se vor manifesta diferit. De aceea se spune: “astrele predispun, dar nu dispun”.
Starea aurei, puritatea sa, limpezimea sa, depind de felul în care trăieşte omul. Dacă el se lasă pradă trândăviei interioare, dezordinii, vicilor, aura sa începe să se asemene cu o mlaştină care emană tot felul de miasme vătămătoare pe care alţii le simt. Chiar dacă nu văd nimic – mai puţin clarvăzătorii – e dificil de văzut aura oamenilor, ei simt o atmosferă apăsătoare, obscură,ca în apropierea unei mlaştini. În timp ce un Iniţiat, un Maestru, care timp de secole, milenii a muncit să dezvolte în el dragostea, înţelepciunea, puritatea, dezinteresul, posedă o aură imensă, în care creaturile vin să se scalde şi unde se simt hrănite, liniştite, reînprospătate,antrenate într-o direcţie divină. De aceea, discipolii pot primi multe binecuvântări din partea aurei Maestrului, dar cu condiţia să fie conştienţi, pentru că dacă nu sunt conştienţi, orice ar face Maestrul lor, ei rămân închişi influenţei lui.
Să studiem fiecare dintre aceste grupe mai în detaliu;2 ori 3 perechi de ganglioni intracranieni: 3 este numărul Divinităţii. Este numărul Kabbalei,pentru că Kabbala ne relevă factorii, principiile care acţionează în univers. Kabbala răspunde la întrebarea “cine”: cine a creat? cine acţionează? 12 perechi de ganglioni dorsali: 12 este numărul Naturii condusă de aştri; este numărul astrologiei (cele 12 constelaţii zodiacale), care studiază influenţele corpurilor celeste, funcţiile organelor corpului cosmic. Astrologia este în legătură cu circulaţia şi respiraţia. Punctul vernal, de exemplu, retrogradează un grad la fiecare 72 de ani; ori, 72 este de asemenea numărul bătăilor inimii pe minut. Pentru respiraţie,norma este de 18 mişcări pe minut, şi 18 este un sfert din 72. Astrologia răspunde la întrebarea “când”? 2 ori 4 perechi de ganglioni lombari şi sacrali: 4 este numărul alchimiei,pentru că reprezintă cele 4 stări ale materiei: pământ, apă, aer şi foc.
Aceasta semnifică că plexul vostru solar şi-a epuizat forţele sale.Plexul solar poate să se golească, dar poate să se şi umple, este chiar ceea ce discipolul trebuie să înveţe: cum să-şi umple plexul solar. Vă voi da câteva metode. Fiecare arbore e un rezervor de forţe născute din soare şi pământ, şi putem sorbi aceste forţe. Alegeţi un arbore mare,aşezaţi-vă cu spatele la el puneţi mâna stângă la spate, cu palma pe trunchiul arborelui; în acelaşi timp puneţi palma mâinii dreapte pe plexul solar. Concentraţi-vă asupra arborelui cerându-i să vă dea o parte din energiile sale: le veţi primi prin palma stângă şi le veţi ceda prin palma dreaptă în plexul vostru solar. E un fel de transfuzie de energie.Când trăiţi un sentiment, când simţiţi în voi teama, îngrijorarea, dragostea, nu le simţiţi în creier, nici în inima fizică, ci în plexul solar. Deci, plasând inima în plexul solar, Iniţiaţii arătau că ei cunoşteau mult mai bine adevărata anatomie şi fiziologie umană decât biologii care nu văd decât ce e fizic şi material. Ei suprimă adevărata realitate a fiinţei umane, în timp ce Iniţiaţii sunt interesaţi mai întâi de această parte invizibilă şi subtilă. Aceştia din urmă posedau o ştiinţă prodigioasă, dar ţineau multe lucruri ascunse, pentru că revelarea lor ar fi fost periculoasă; atunci nu spuneau numai unele lucruri şi toţi ceilalţi trebuiau să le descopere pe celelalte.

Veţi fi, poate, miraţi să vedeţi în India că anumiţi sadu, anumiţi yoghini au regiunea pântecului foarte dezvoltată, cu toată că nu mănâncă aproape de loc!… Şi majoritatea statuilor îl reprezintă pe Budha şi alţi înţelepţi cu un pântec proeminent. De ce? Pentru că, la Iniţiaţi,un pântec foarte dezvoltat dezvăluie puterea, forţa, rezervele spirituale acumulate graţie exerciţilor de respiraţie. Pentru că exerciţiile de respiraţie prelungite duc la dezvoltarea acestei părţi a corpului unde se adună elemente care permit vindecarea, dezagregarea a tot ce e nociv.Pântecul poate fi rezultatul materialismului omului sau spiritualităţii sale. Dacă faţa sa arată că el nu se gândeşte decât la a mânca, a bea şi a dormi, evident, opulenţa sa reprezintă ceva
rău: el este o fiinţă grosieră, materialistă, senzuală. Dar dacă el are calităţi ca puritatea,clarviziunea,inteligenţa, pântecul său demonstrează că el are rezerve şi că poate transforma aceste rezerve vindecându-i pe alţii şi făcând multe lucruri pe care cei plăpânzi, slabi nu ar putea să le facă, pentru că nu au aceste resurse. Priviţi, de altfel, japonezii. Unii au un pântec enorm, dar în acelaşi timp, o mare supleţe, forţă şi inteligenţă. Aceasta, deoarece ei lucrează să-şi dezvolte ceea ce ei numesc centrul Hara. Aceste centru e situat la 4 centimetri sub buric.Hara înseamnă “pântec” în japoneză, şi de aici vine expresia “a-şi face hara-kiri”, adică a se sinucide deschizându-şi pântecul. Pentru înţelepţii japonezi, centrul Hara este centrul vieţii, al echilibrului, centrul universal. Şi când omul se concentrează pe el şi ajunge să-l dezvolte,devine neobosit, invincibil. Toţi acei care lucrează asupra centrului Hara se disting în viaţă printr-un echilibru extraordinar.
Cele trei divinităţi mai importante ale panteonului hindus sunt Brahma, Vishnu şi Shiva, şi se spune în Cărţile sacre că Brahma e situat în pântec, Vishnu în regiunea inimii şi a plămânilor,şi Shiva în creier. De ce tocmai Brahma, creatorul, e situat în pântec? Dacă pântecul este o regiune cu adevărat de dispreţuit, şi creierul, din contră, aşa de nobilă, Brahma ar fi trebuit plasat în creier. Ei nu, în creier e plasat Shiva, care e identificat cu distrugerea. Da, Brahma este creatorul, Vishnu, reparatorul, conservatorul, cel care susţine,menţine,hrăneşte, în timp ce Shiva este distrugătorul. Şi dacă Shiva corespunde tocmai creierului, aceasta e deoarece creierul, mentalul inferior, divizează, disecă, dezagregă, este distrugătorul realităţii. El este cel care îi desparte pe oamenii şi îi induce în eroare.

Forţa Kundalini doarme la baza măduvei spinării, ea este mama care a creat universul, “cea mai puternică dintre forţe” cum o numea Hermes Trismegistul. O dată trezită, ea se poate dirija în sus, sau în jos. Dacă ea se dirijează în sus, fiinţa va beneficia de o mare dezvoltare spirituală, dar dacă ea se dirijează în jos, aceasta poate să antreneze rezultate foarte supărătoare. Acel care, fără a fi pur şi stăpân pe el, trezeşte forţa Kundalini, devine pradă unei pasiuni sexuale dezlănţuite, care-l antrenează cu o viteză vertiginoasă spre abis, şi unei ambiţii nemăsurate care îl face să se opună lumii întregi. De aceea este de sfătuit discipolii să nu fie tentaţi să trezească forţa Kundalini înainte de a fi lucrat asupra purităţii şi smereniei. Pentru că această forţă, cea mai puternică dintre toate, poate la fel de bine să distrugă decât să creeze. În realitate, Kundalini poate fi trezită la mai multe nivele: putem să o trezim de şapte ori pentru că ea doarme şapte somnuri, ea e ascunsă sub şapte învelişuri ale materiei.

De unde vine obiceiul de a reprezenta îngerii cu aripi?… Ajunge să vedem o pictură sau o sculptură care prezintă o fiinţă înaripată pentru a şti că este un înger. De ce aceste aripi? Care e sensul lor? Îngerii au cu adevărat aripi? Nu, dar acest fel de a-i reprezenta provine dintr-o ştiinţă foarte veche privind fiinţa umană şi centrii săi subtili. Marii Iniţiaţi ai trecutului ştiau că pe spate, la nivelul umerilor, fiinţa umană posedă doi centri foarte puternici. Aceşti centri situaţi în corpurile eteric şi astral sunt capabili să producă turbioane care permit celui care a ştiut să-i dezvolte a se deplasa în spaţiu. În tradiţia greacă, zeul Hermes e reprezentat cu aripi,dar la călcâie, pentru că şi călcâiul posedă un centru foarte important care e de asemenea în legătură cu puterea de a se deplasa în spaţiu.
Acest centru absoarbe deci lumina solară şi o împarte în şapte culori ca cele ale prismei. Apoi trimite aceste şapte raze în organism, repartizându-le astfel: roşul şi oranjul spre organele sexuale, galbenul spre inimă şi plămâni, verdele spre stomac, ficat, intestine, rinichi; albastrul spre gât şi nas; violetul spre cap. Roşul poate reîmprospăta şi sistemul nervos. Unei persoane obosite îi lipseşte roşul şi ea poate să-şi amelioreze starea concentrându-se pe această culoare.Funcţia fiziologică a splinei este, o ştiţi, de a forma globulele roşii ale sângelui. Nu e de mirare, deci, că centrul eteric al vitalităţii e plasat chiar deasupra ei. Pentru a capta particolele de vitalitate care vin de la soare, trebuie ca dimineaţa să vă gândiţi la acest centru pentru a-l activa, a-l face mai receptiv, şi a absorbi astfel mai bine lumina soarelui pentru a ameliora sănătatea şi vigoarea voastră.
Aceşti centri subtili sunt inactivi la aproape toţi oamenii. Pentru a-i stimula, un yoghin trebuie să-şi trezească forţa Kundalini care doarme la baza coloanei vertebrale, şi să o facă să urce străbătând chakrele unde ea declanşează şi eliberează puterile pe care le conţin. Forţa Kundalini e reprezentată ca un şarpe înfăşurat de trei ori în jurul său în interiorul unei figuri triunghiulare, în centrul ceakrei Muladhara. Când se trezeşte, e ca o flamă, un foc care începe să urce în spirală în lungul coloanei vertebrale, şi în urcare ea întâlneşte şi stimulează celelalte chakre. Cu limba sa, spune tradiţia, şarpele Kundalini acţionează asupra fiecărei chakre pentru a suda şi a lega diferite elemente care îi permit să se învârtă. O chakră e un sistem foarte delicat cu un angrenaj de o extremă fineţe şi numai şarpele Kundalini poate regla aceste roţi şi a le pune în funcţiune. În momentul când chakra începe să se rotească, se manifestă facultăţile şi puterile care sunt legate de ea.
Chakrele se deosebesc unele de altele prin culoarea lor, numărul de petale, adică numărul şi intensitatea vibraţilor lor, divinităţile care locuiesc în ele, şi mai ales prin virtuţile şi puterile pe care trezirea lor le conferă omului: Muladhara îi dă energie vitală; Svadhishana îi dă forţa creatoare; Manipura îi dă conştiinţa colectivă; Anahata îi dă iubirea universală; Vishuda îi dă înţelepciune; Ajna îi dă clarviziune; Sahasrara îi dă atotputernicia şi libertatea. Se spune că o divinitate sau Shakti locuieşte în fiecare chakră. Numele lor,începând de jos, sunt: Dakini,Shakti, Rakini Shakti, Lakini Shakti, Kakini Shakti, Shakini Shakti şi Hakini Shakti. Ajunsă la sfârşitul călătoriei sale, forţa Kundalini atinge Shiva, principiul masculin. Reunirea celor două principii masculin şi feminin, capul şi coada şarpelui, se face într-o lumină orbitoare.Din acel moment, yoghinul, ajuns pe culme, e liber de orice constrângere.
Hinduşii dau chakrelor o reprezentare foarte detaliată. Ar dura prea mult să ne oprim asupra fiecăreia, şi mă voi opri numai asupra Chakrei inimii: Anahata. E foarte important pentru dezvoltarea voastră spirituală să purtaţi în inimă imaginea acestei chakre, care este centrul  iubirii universale, pentru că acesta reprezintă această dragoste dezinteresată, atât de vastă, care trezeşte în voi inteligenţa adevărată, intuiţia. Cât despre cele trei chakre ale capului, Iniţiatul le dezvoltă în ultima fază a evoluţiei sale, când totul în el este gata, şi toată fiinţa sa e dezvoltată armonios. Dacă vreţi o imagine pentru a înţelege mai bine aceste trei chakre, putem spune că ele seamnă cu acele aparate pe care le utilizează submarinele: un periscop, un ochi care vede deasupra apei; un radar, care informează despre prezenţa altor vapoare din jur; şi un radio, graţie căruia se pot capta şi emite mesaje, apeluri… Ei bine, fiinţa umană e dotată cu aceleaşi aparate, cu aceleaşi antene.
Când intrăm în templele hinduse, găsim aproape peste tot simbolul lingamului. Lingamul nu e altceva decât o piatră orizontală pe care se ridică o piatră verticală. Piatra orizontală reprezintă principiul feminin, în timp ce piatra ridicată vertical reprezintă principiul masculin. Toţi adepţii, bărbaţi, femei, băieţi, fete se roagă şi se înclină cu veneraţie în faţa acestui simbol pe care îl ornează cu ghirlande de flori, pentru că e reprezentarea generării, a fertilităţi oamenilor şi a zeilor. Lingamul e un simbol de o mare profunzime. El arată că principiile masculin şi feminin nu trebuie să fie separate ci unite. Ori, la oameni, ele sunt separate. Bărbaţii, femeile nu ştiu să găsească celălalt principiu în ei înşişi, de aceea îl caută în exterior şi se frământă pentru că nu îl găsesc, sau dacă îl găsesc, nu le aduce plenitudinea. Bărbaţii şi femeile nu pot găsi plenitudinea căutând în exterior, ci unind cele două principii în ei înşişi, fiind femeie şi bărbat în acelaşi timp. În acel moment, ei nu mai au nevoie de a se uni exterior cu o fiinţă complementară, sunt compleţi: ei au înţelepciunea, forţa, puterea bărbatului şi au tandreţea,delicateţea, puritatea, sensibilitatea femeii; sunt ei înşişi simbolul lingamului, nu le lipseşte nimic, totul li se supune, pentru că ştiu să fie în acelaşi timp emisivi şi receptivi.

Amintiri viitoare - alegeti scenariul- Bashar

Cu toţii ştiţi cum să „vă amintiţi” pur şi simplu ceva. Foarte adesea spuneţi: „Ei bine, da. E foarte simplu să-ţi aminteşti în termeni generali. Însă amintirea se referă întotdeauna la ceva ce a trecut, la ceva din trecut, la ceva ce am făcut deja.” Nu este întotdeauna aşa. Uneori, ceea ce numiţi „premoniţie” poate fi numită într-un alt fel „amintire viitoare”. Ideea, aşa cum o vom discuta în această seară din timpul vostru, este să folosiţi mecanismul a ceea ce numiţi deja „amitire trecută” cu care sunteţi relativ familiarizaţi, să asociaţi acest mecanism cu ideea de proiecţie în viitor în felul următor: Alegeţi acum o idee, orice idee pentru ceva ce ştiţi că aţi făcut deja. Ar fi o sugestie bună, să spunem, să alegeţi ceva ce v-a plăcut, astfel încât să fiţi încântaţi de ea în loc să vă lamentaţi şi să apară ideea de vinovăţie. Am sugera să găsiţi ceva în trecutul vostru ce reprezintă o experienţă foarte plăcută. Evocaţi-o acum pur şi simplu aşa cum vă amintiţi de obicei orice altceva. Vă las un moment s-o faceţi.
Pe măsură ce vă amintiţi acest scenariu desfăşurându-l în minte, probabil că vă este foarte uşor să vă identificaţi cu el emoţional. Este foarte simplu să vă antrenaţi emoţiile din el deoarece, aşa cum spuneţi în realitatea voastră fizică liniară:


 „Ei bine, da, bineînţeles pentru că am trăit deja experienţa asta aşa, tot ceea ce fac de fapt e să-mi amintesc experienţa cât pot de mult. Nicio mare chestie.”, după cum spuneţi. Dar ţineţi minte! Ţineţi minte! Ţineţi minte! Am discutat de multe ori cu voi ideea că amintirea, memoria este în realitate creată acum, în prezent. În realitate, nu vă amintiţi „trecutul” la propriu, ci creaţi o idee, creaţi o percepţie în prezent pe care o numiţi „o amintire din trecut”. Este o „aducere-aminte”, ca să spunem aşa, este o apreciere, este o percepţie în prezent, ca să spunem aşa, a unui alt Tu probabil, al unui alt aspect al fiinţei totale ce eşti. Din cauză că sunteţi fiinţe ce aţi creat familiaritate relativ la timpul liniar, unele dintre aceste aspecte ale sinelui tău sunt mai uşor asociate cu un „trecut”, alte aspecte ale sinelui tău prezent sunt mai uşor asociate cu un „viitor” sau o dimensiune alternativă, oriunde altundeva în afară de aici şi acum. Pentru ca să vă focalizaţi în această realitate anume, ca şi societate aţi creat după cum ştiţi, foarte multă separare pentru a izola anumite aspecte din fiinţa totală ce sunteţi ca în acest fel, acest aspect, această personalitate din această viaţă din ceea ce numiţi scenariul vostru curent, să aibă o focalizare doar pe sinele său limitat şi atât şi astfel să poată continua să fie acea persoană bine determinată, izolată şi locală şi să nu fie zăpăcită, cum spuneţi, de scurgeri, de scăpări din alte realităţi ce sunt trăite simultan.

Toate bune şi frumoase; este, bineînţeles, o experienţă cât se poate de validă. Însă acum, pe măsură ce societatea voastră îşi extinde conştiinţa, multe dintre aceste scăpări din alte realităţi au loc în mod automat pentru că acum puteţi absorbi din ce în ce mai mult, puteţi percepe mai mult din celelalte idei ce se desfăşoară simultan. Acesta este punctul pe care dorim să-l subliniem: că această aşanumită „realitate din viitor” pe care v-o doriţi cu atâta tărie se desfăşoară acum, simultan cu realitatea despre care spuneţi de obicei că e cea care credeţi că se desfăşoară acum, exact la fel cum „trecutul” se desfăşoară de fapt acum. Nu e că realităţile se succed într-o manieră liniară – înainte, acum, mai târziu – ci coexistă toate simultan. Focalizarea voastră şi DOAR focalizarea voastră predefinită determină faptul că le experimentaţi într-o manieră liniară segregaţionistă. Deci, aşa cum vă este foarte uşor să rememoraţi ceva ce aţi făcut deja şi vă este foarte simplu să vă amintiţi şi să evocaţi toate emoţiile pe care le-aţi simţit atunci... Uneori – a propos – veţi observa că atunci când vorbim despre a „interpreta, a pune în aplicare” aceste scenarii, dacă rememoraţi o amintire trecută îndeajuns de puternic, veţi observa cum trupul vostru face mişcările pe care le-aţi făcut atunci, răspunzând automat la ceea ce aţi făcut deja – dacă vă identificaţi cu acea amintire îndeajuns de puternic. Acest obicei, această tărie a convingerii, această identificare puternică este ceea ce urmărim noi în ceea ce priveşte realizarea asocierii cu amintirea viitoare, cu scenariul imaginat despre care spuneţi că v-ar place la nebunie să-l trăiţi în viaţă. Învăţaţi să vă identificaţi cu ideile într-un mod foarte puternic din punct de vedere emoţional şi fiziologic, cu lucrurile pe care le-aţi făcut deja. Obişnuiţi-vă în meditaţiile voastre să evocaţi evenimente pline de bucurie, multe evenimente plăcute diferite, lucruri care v-au plăcut într-adevăr în viaţa voastră.


 Faceţi o listă cu ele dacă vreţi. Denumiţile, scrieţi-le până vă sunt clare. Alegeţi multe evenimente care v-au plăcut foarte mult şi treceţi prin ele, unul câte unul. Nu vă grăbiţi! Bucuraţi-vă de ele! Nu vă grăbiţi să le epuizaţi din nerăbdarea şi disperarea să aplicaţi cât mai repede instrumentul şi în cazul amintirii viitoare. Acordaţi-le timp şi, aşa cum spuneţi, plimbaţi-vă alene şi cu veselie de-a lungul şirului de amintiri încât să deveniţi capabili să vă extindeţi întreaga sensibilitate şi să puteţi într-adevăr mirosi, gusta, auzi, vedea, simţi, retrăi cu-adevărat acele experienţe, astfel încât trupul fizic să înceapă să reacţioneze la ele. Apoi, alegeţi scenariul – după ce aţi făcut ce v-am spus – alegeţi scenariul ce spuneţi că reprezintă în cel mai mic detaliu realitatea ce v-ar place s-o trăiţi şi treceţi-o undeva pe acea listă. Puteţi chiar să vă jucaţi cu voi înşivă: puteţi să treceţi toate aceste idei diferite pe fişe separate şi să le amestecaţi aşa încât să nu ştiţi când va apare amintirea viitoare printre cele trecute. După care începeţi cu prima şi mai treceţi odată prin listă. Repetaţi până când amintirea viitoare este evocată cu la fel de multă tărie ca şi amintirile din trecut, până când nu veţi mai reacţiona diferit faţă de una sau alta. Atunci veţi învăţa că nu există cu adevărat nicio diferenţă. Atunci veţi înţelege că e un lucru foarte simplu să manifestaţi acea realitate viitoare ca realitate prezentă deoarece va deveni la propriu ceva ce aţi făcut deja. Şi va fi un dat. O veţi lua ca pe ceva firesc, evident, veţi considera că e ceva ce există deja în interiorul vostru, nu un lucru ce trebuie atins ce e dincolo de voi, nu ceva ce e în afara voastră şi către care trebuie să călătoriţi, nu ceva ce trebuie să obţineţi într-o bună zi, cândva în viitorul întunecat şi pâclos din afara voastră.
                            

 Vă veţi re-antrena corpul, conştiinţa să o accepte ca şi cum e deja un dat, ca şi cum e deja făcută, ca şi cum e deja văzută; cum spuneţi în limba voastră franceză: un „deja-vu”.
 Veţi crea acest efect pentru ceva ce în realitatea voastră obişnuită nu s-a întâmplat încă vorbind din punct de vedere liniar. Însă dacă rezonanţa corpului vostru, dacă rezonanţa conştiinţei voastre începe să vibreze pe o frecvenţă ce spune că „asta s-a întâmplat deja”, atunci realitatea voastră nu poate permite apariţia unui asememea gol în manifestările voastre fizice. Dacă tu spui că „asta e ceva ce există deja pentru tine”, trebuie pusă în mod automat la dispoziţie. Vei crea acel spaţiu, vei crea acel vid în care acea realitate trebuie să apară. Şi doar acea realitate va apare deoarece acea realitate, după cum ştiţi, este o anume frecvenţă, iar voi emiteţi acea frecvenţă anume atunci când evocaţi amintirea viitoare. Când vă lăsaţi în voia amintirilor pe care vi le doriţi, veţi emite acea frecvenţă, o veţi lua ca pe un dat firesc ce există deja în interiorul vostru. Aşa că tot ce aveţi de făcut din acel moment încolo e să priviţi în jur şi să vedeţi că manifestările acelei realităţi încep deja să izvorască peste tot în jurul vostru deoarece trebuie să fie prezente de vreme ce, vibraţional vorbind, voi aţi făcut deja lucrurile acelea. 
Aşa că oferiţi-vă această ocazie. Faceţi această temă pentru acasă, cum îi spuneţi, sau distracţie pentru acasă, această meditaţie şi bucuraţi-vă de ea în întregime, savuraţi-o. Faceţi-o în orice fel sau formă spune imaginaţia fiecăruia că ar fi modul cel mai distractiv. Asta ar fi cheia. Iar apoi puteţi incorpora orice doriţi în acel gen anume, în acea listă anume, în acea abordare anume astfel încât să puteţi îngădui să scăpaţi de definiţia separată, să combinaţi, să amestecaţi, să armonizaţi definiţia de trecut şi viitor într-un prezent atoatecuprinzător în care conţineţi deja tot ce aveţi nevoie să conţineţi pentru a fi cine vă doriţi să fiţi. Mă urmăriţi cu toţii? A: Da.

Bashar

sâmbătă, 21 februarie 2015

De ce sa ne relaxam zilnic


Pana prin anii 1960, modificarile fiziologice din timpul starilor meditative nu erau cunoscute oficial de catre stiinta si nici nu li se acorda atentie, avand in vedere ca numarul celor care practicau meditatia era foarte mic. Prin popularizarea diverselor discipline meditative precum si a tehnicilor de control a stresului, numarul celor care exersau cu regularitate a crescut foarte mult, astfel incat interesul pentru efectele acestor exercitii a crescut.

Unul dintre primii oameni de stiinta care a acordat atentie acestor cercetari a fost fiziologul american Robert Keith Wallace.

El si-a inceput doctoratul in anul 1967 la UCLA (Universitatea din California, Los Angeles) tema sa fiind cercetarea modificarilor fiziologice ale organismului din timpul meditatiei. Folosind metode moderne ale cercetarilor biomedicale pe parcursul a catorva ani a studiat persoanele care meditau cu regularitate. Astfel, el a masurat undele cerebrale, tensiunea arteriala, frecventa batailor inimii si alti indicatori ai modificarilor fiziologice din organismul subiectilor.
Astfel a strans o cantitate uriasa de material care arata fara nici un dubiu ca, in organism, in timpul exercitiilor mentale, apar anumite modificari. Dupa cateva minute de la inceperea exercitiului, subiectii lui intrau in stare de relaxare profunda ceea ce facea ca inima sa bata mai incet, respiratia sa fie mai ampla, cu frecventa mai scazuta, sa apara undele alfa pe electroencefalograf, precum si un consum diminuat de oxygen masurat in aerul respirat. Aceasta informative este deosebit de importanta, pentru ca indica faptul ca intensitatea metabolismului, legata de consumul de oxygen al celulelor – a scazut considerabil, stare pe care fiziologii a numesc “hipometabolica”.

In timp ce, unei persoane normale ii sunt necesare intre 4 si 6 ore de somn pentru a atinge nivelul de relaxare la care consumul de oxygen scade la valori minime, subiectilor lui Wallace le erau necesare cateva minute. Mai mult, in timpul somnului scaderea consumului de oxygen era ceva mai mica de 16%, iar la subiectii cercetarii cifra era de doua ori mai mare! Aceste date aratau clar ca sentimentul subiectiv al relaxarii totale si linistirii interioare au o baza fizica reala. Pe langa asta, foarte important era faptul ca subiectii nu adormeau si nici nu intrau in transa. Pe baza acestor date dr. Wallace a concluzionat ca meditatia este de fapt o stare de “trezire hipometabolica”. Avand in vedere ca rezultatele pe care le-a obtinut erau complet diferite de cele obtinute in starea de trezie, somn sau visare, a concluzionat ca a demonstrat existenta unui nou nivel de constienta – pe care l-a denumit “ a patra stare de constienta”.

In acest mod, dr. Wallace a fost printre primii care a demonstrat legatura dintre minte si corp si a prezentat acest lucru societatii medicale. Au urmat rezultatele altor autori care confirmau cele spuse de dr. Wallace, iar cercetarile ulterioare s-au orientat catre legatura insuficient studiata dintre starile psihice si capacitatile de aparare ale organsimului. De aceea, nu este de mirare ca psihoneuroimunologia, o stiinta relativ noua, se afla in atentia cercurilor stiintifice.

Foarte intresante sunt rezultatele cercetarilor ulterioare ale dr. Wallace, dupa o decada de cercetari fundamentale legate de fiziologia meditatiei. Tot ce a facut pana atunci arata ca starile meditative sunt de fapt, stari mai profunde, mai sanatoase care cuprind intreg corpul. Acest lucru l-a facut pe Wallace sa-si puna intrebarea daca prin meditatie intensiva, relaxare si controlul constiintei este posibil sa incetineasca procesul de imbatranire.

In cercetarile ulterioare, dr. Wallace a studiat varsta biologica a oamenilor. Acest termen se foloseste din ce in ce mai des in ultimele decenii pentru ca, oglindeste mult mai exact procesul de imbatranire fata de termenul folosit pana recent a “asa zisei” “varste cronologice” sau calendaristice. Doua persoane nascute acum 60 de ani, se diferentiaza mai ales in varsta biologica, de fapt ele se diferentiaza in privinta sanatatii, aspectului fizic si echilibrului psihic.
Dr. Wallace a studiat un sir de variabile, dar cele mai acceptabile s-au aratat a fi trei dintre ele, considerate de baza: nivelul tensiunii, auzul si vazul. Toate aceste trei variabile se inrautatesc progresiv cu procesul imbatranirii si de aceea se pot folosi ca indicatori ai procesului de imbatranire.

Ceea a ce a aratat dr. Wallace a fost impresionant. A aratat ca persoanele care mediteaza cu regularitate sunt, per ansamblu, mai tinere biologic comparative cu cele de varsta lor calendaristica! Diferenta nu a fost unica: femeia care a obtinut cele mai bune rezultate era cu 20 de ani mai tanara biologic fata de cei de aceeasi varsta calendaristica cu ea! S-a arata ca rezultatele obtinute erau proportionale cu timpul pe care aceste persoane l-au dedicate exersarii zilnice. Cu alte cuvinte, cei care au exersat zilnic timp de 5 ani erau mai tineri cu 7 ani, iar cei care au exersat peste cinci ani erau cu 12 ani mai tineri, folosind criteriile pentru varsta biologica.

Cu alte cuvinte, o persoana in varsta de 60 de ani care exerseaza zilnic, se comporta fiziologic ca o persoana de 48 de ani. Pe langa asta, nici unul dintre subiecti nu a mentionat procesul de imbatranire in timpul exercitiilor si nici nu a incercat sa amane acest proces prin tehnici meditative.

Dar nu numai procesul de imbatranire este legat de exersarea cu regularitate. Acest lucru a fost aratat intr-un studiu de anvergura pe care l-a facut societatea de asigurari Blue Cross – Blue Shield in anul 1986. Au fost studiate 2000 de persoane care meditau cu regularitate si s-a constatat ca erau mai sanatoase comparative cu populatia de rand in 17 domenii principale unde pot aparea probleme de sanatate, inclusive bolile grave atat mentale cat si fizice. Aceste diferente au arata si o valoare statistica. De exemplu, cei care exersau zilnic erau cu 87% mai rar spitalizati din cauza afectiunilor cardiace si in 50% din cazuri, mai rar din cauza imbolnavirii de cancer, comparativ cu populatia de rand. La fel de interesante sunt rezultatele obtinute in 1980 de Charles Alexander, un fiziolog tanar de la Universitatea Harvard.
El si-a condus cercetarile in trei azile de batrani din Boston. A ales oameni de peste 80 de ani si i-a invatat 3 tehnici de relaxare independente. Fiecare persoana a invatat o singura tehnica. Urmarindu-si subiectii, Alexander a constatat ca nu exista diferente intre tehnici si ca toti se simteau cu mult mai sanatosi si mai tineri fata de ceilalati locuitori care nu au luat parte la studiu. Concomitent, s-au imbunatatit capacitatilor lor de a invata, s-au imbunatatit valorile tensiunii arteriale si sanatatea mentala. Totusi, adevarata surpriza a venit dupa trei ani: o treime din locuitorii azilelor care nu au participat la studio au murit, iar 24% erau tintuiti la pat. Din grupul care practicau cu regularitate exercitiile de relaxare nu a murit nici o persoana. Varsta lor medie era de 84 de ani, iar biologic erau mai sanatosi decat atunci cand a inceput experimentul. Gerontologia (disciplina medicala care este dedicata batranetii si imbolnavirii la batranete) considera si astazi ca imbatranirea este inevitabila si ca acest proces nu poate fi influentat.

Rezultatele aratate aici sugereaza ca procesul de imbatranire si de imbolnavire este controlat atat constient cat si subconstient.
In conformitate cu aceste cercetari prin exersarea zilnica stabilim relatii de armonie intre organe si tesuturi iar dupa toate aparentele si la nivelul celulelor si astfel le inlesnim o functionare mai buna. Daca lucrurile stau asa inseamna ca si procesul de imbatranire este dependent de nivelul de constienta si este supus programelor pe care le avem. De aici si convingerea ca o atitudine pozitiva, activitate fizica si mentala precum si dorinta de supravietuire pot face batranetea mai usoara daca nu chiar sa incetineasca procesul de imbatranire.

In final, nu ne ramane decat sa tragem concluziile singuri. Pe baza rezultatelor expuse se pare ca exercitiile zilnice influenteaza procesele fiziologice din organism. Alte rezultate indica ca este posibil ca exersatul sa influenteze procesul de imbatranire si imbolnavire. Daca exersatul zilnic timp de 5 ani va poate face mai tineri biologic cu 12 ani atunci ce perspective are cineva care incepe sa exerseze la varsta de 20 de ani? Timpul ne va arata…

de dr. Sinisa Birovljev (Buletin informativ metoda Silva)

Consultant hipnotist-(Membru al asociatiei americane de hipnoza NGH)
Reabilitolog psiho-informational (certificat in practicile si terapiile psiho-informationale de catre ACADEMY OF COSMOHUMANISM INTERNATIONAL AND EUROPEAN INFORMATIZATION ACADEMY)
jurnalist 
Instructor Yoga


In vederea formarii unor grupe pentru activarea potentialitatilor  creierului, armonizarea vietii sexuale in cuplu, amplificarea fortei personale si karismei,sau pur si simplu doar a unor clase de yoga cu accent pus pe asane si respiratii care pot amplifica potentialul uman.Curs saptamanal, o sedinta pe saptamana, va rog sa-mi scrieti tudor.cornel.iosub@gmail.com

Tel;O769859509

vezi si http://vitalitatemaxima.blogspot.ro/p/saltea-magnetica-cu-proprietati.html

Crearea siluetei ideale prin tehnica de influentare a subconstientului

Tratamentul obezitatii depinde de o apreciere       corecta a faptului ca aceasta este o problema de nutritie si cauza ei este un aport ex...